Методичні рекомендації
керівникам шкіл щодо прийняття управлінського рішення
Однією з найважливіших управлінських функцій керівника школи є їхня організаторська діяльність. Можна зібрати змістовну інформацію, здійснити глибокий педагогічний аналіз, скласти план роботи, але все це не буде результативним, якщо не забезпечити відповідної організації. Підготовка і оформлення управлінських рішень є одним із важливих аспектів організаторської діяльності керівника школи.
Управлінські рішення. Загальні положення
Ефективність діяльності керівника школи певною мірою залежить від своєчасності прийняття й реалізації управлінських рішень.
Управлінське рішення – це знаходження оптимального варіанта дій керівника, який сприяє розв’язанню педагогічної проблеми та досягненню поставленої мети.
Основою управлінських рішень мають бути правові, педагогічні та психологічні норми.
За видами рішення бувають оперативними, тематичними, цільовими; за формами - усними; письмовими.
Письмово оформляються: плани роботи школи, рішення педагогічної ради, загальних зборів (конференцій), громадської, піклувальної, методичної рад тощо.
Етапи прийняття управлінських рішень
1-й етап – виявлення проблеми, встановлення ступеня її важливості на підставі інформації, чітке й зрозуміле формулювання проблеми, її оцінювання.
2-й етап – збір, вивчення інформації з цієї проблеми, аналіз фактів, виявлення суперечностей, труднощів.
3-й етап – прийняття рішення:
а) визначення можливих варіантів рішення, їх обґрунтування;
б) визначення виду рішення (наказ, рекомендації, план тощо);
в) визначення осіб, відповідальних за виконання рішення;
г) забезпечення умов для виконання рішення.
4-й етап – вибір варіанта рішення. Доцільно використати при цьому досвід колег, їхні міркування; забезпечити демократичний характер прийняття рішення.
5-й етап – організація роботи з виконання рішення. Контроль за його виконанням.