До управлінської скарбнички
Орієнтовна схема наказу
«Про виконання навчальних планів і програм»
1. Послідовність вивчення навчального матеріалу та дотримання кількості годин, визначених програмою на кожну тему (відповідність вивчення матеріалу календарному плануванню).
2. Кількість годин, запланованих до початку перевірки, кількість фактично проведених уроків.
3. Виконання обов'язкового мінімуму практичних і лабораторних робіт (за програмою, фактично).
4. Виконання обов'язкового мінімуму контрольних робіт, робіт із розвитку зв'язного мовлення (за програмою, фактично).
5. Використання годин, які відведено на повторення матеріалу.
6. Система роботи з ліквідації прогалин у знаннях учнів.
7. Якісний аналіз виконання програм.
Наказ «Про стан викладання та якість навчальних досягнень учнів з …»
Згідно з річним планом роботи школи та циклограмою вивчення стану викладання навчальних предметів на 2004—2007рр., у місяці 20___________________________ р. в школі вивчався стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів класів з (предмет).
Вивчення даного питання мало на меті проведення моніторингу навчальних досягнень учнів з даного предмета і стану його викладання.
Адміністрація школи відвідала ______ уроків, _______позакласних заходів з даного предмета, заходів, провела моніторинг навчальних досягнень учнів, усне опитування, тестування, перевірила календарно-тематичне планування вчителів, робочі зошити, зошити для контрольних робіт (з розвитку зв'язного мовлення, лабораторних робіт), класні журнали.
Методичне об'єднання______________________ складається з таких спеціалістів:
№ |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Категорія |
Звання |
Педагогічний стаж |
Навантаження (класи) |
Кількість годин |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
Голова методичного об'єднання__________ .
Наявність кабінету, завідувач його__________ .
Обладнання кабінетів_________ .
Аналіз відвіданих уроків продемонстрував таке:
учителі знають програмовий матеріал, уміють організувати роботу учнів на уроках, вдало поєднуючи різні методи і форми роботи, працюють над засвоєнням учнями основних теоретичних понять, дають знання з _________.
Відзначені творчі пошуки вчителів МО___________ .
Впроваджуються такі нові технології___________ .
Високий ступінь науковості демонструють учителі __________.
На уроках використовується сучасна інформація _________.
Розвивальний характер мають уроки вчителів _______________.
Учителі використовують різні форми, методи, засоби навчання, такі як ___________.
Ефективна активізація пізнавальної діяльності спостерігається на уроках ____________.
Індивідуалізація та диференціація досягається такими засобами __________.
Різноманітність форм перевірки знань застосовують учителі ____________.
Врахування вікових особливостей відзначається на уроках учителів __________.
За наслідками перевірки знань найвищу результативність демонструють учителі __________.
Велика індивідуальна, позакласна та наукова робота вчителя з учнями дала змогу останнім посісти призові місця на олімпіадах різного рівня.
У школі традиційно проводиться тиждень.., зустрічі...
Результати моніторингу навчальних досягнень учнів ____________.
Аналізи результатів порівняно із семестровими оцінками рівня навчальних досягнень учнів такі...
Проте під час перевірки були відзначені такі недоліки _________________ (Вказати причини недоліків, шляхи їх усунення.)
Виходячи з вищезазначеного,
НАКАЗУЮ:
1. Стан викладання_______ вважати __________.
2.Відзначити результативну та плідну працю вчителів ___________.
3.Відзначити інтенсивну творчу видавничу роботу викладачів _____________.
4.Голові МО_____ на засіданні методичного об'єднання заслухати творчі звіти вчителів (прізвища, ініціали) та обговорити методичні прийоми ___________.
5. Заступникові директора продовжити роботу з реалізації зауважень, які одержали вчителі під час вивчення стану викладання .
Результати доповісти на нараді при директорові в ____________20__р.
6. Заступникові директора протягом __________провести повторний контроль роботи вчителів
7. Атестаційній комісії в ______-______ 20___р. вирішити питання щодо підвищення кваліфікаційної категорії вчителям ___________.
8.
Відповідальність та контроль за виконання наказу покласти на заступника
директора з навчально-
виховної роботи____ .
Директор _____________________(ім'я, прізвище)
Орієнтовна схема довідки про стан викладання
предмета, рівень та якість знань, умінь і навичок учнів
1. Прізвище, ім'я, по батькові вчителя; предмет, який викладає; стаж педагогічної роботи; у яких класах викладає; категорія; атестація.
2. Кількість відвіданих уроків, у тому числі кількість уроків, на яких:
• повністю реалізована дидактична мета;
• частково реалізована мета уроку;
• не досягнуто мети уроку;
• доцільно обрана структура уроку;
• не враховувалися індивідуальні можливості та диференційований підхід;
• нераціонально використовувався час;
• не забезпечувався зв'язок теорії з практикою;
• методи роботи не відповідали темі та завданням;
• не проводилася мотивація навчальної діяльності учнів;
• не підбивалися підсумки уроку.
3. Забезпечення оптимального співвідношення між фронтальною, індивідуальною та груповою формами роботи; організація самостійної роботи учнів; диференційований підхід до школярів на уроках.
4. Оцінка знань учнів на уроках; об'єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів.
5. Зміст та характер домашніх завдань, зв'язок домашніх завдань із змістом уроку; врахування індивідуальних можливостей учнів, диференційований підхід до змісту домашніх завдань.
6. Використання виховних можливостей навчального матеріалу.
7.Контрольні заміри
знань, охоплення ними школярів; результати контрольних робіт (рівень навчальних
досягнень учнів).
8.Аналіз виконання програм, причин невиконання (якщо такі мають місце).
9.Характеристика знань та практичних навичок учнів відповідно до вимог навчальних програм.
10.Найбільш характерні позитивні сторони діяльності вчителя.
11.Позакласна та позашкільна робота вчителя з предмета (робота гуртка, індивідуальна робота з обдарованими та слабкими учнями).
12.Навчально-матеріальна та дидактична база викладання предмета.
13.Керівництво та контроль за станом викладання предмета (кількість відвіданих уроків у поточному навчальному році; як відвідування сприяють підвищенню рівня педагогічної майстерності вчителя; яка допомога надавалася; коли останній раз вивчався стан викладання предмета).
14.Висновки та пропозиції.