Субота, 28.06.2025, 19:20
Сайт директора КЗШ №14 Кашель Світлани Дем`янівни
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Наказ як управлінське рішення

Однією з важливих сторін керівництва школою є під­готовка та видання наказів по школі, їх оперативність. Управлінське рішення в цьому випадку слід розгля­дати як програму дій для керівника школи, педаго­гічних працівників, учнів та допоміжного персоналу. У ньому необхідно чітко передбачити обсяг і зміст роботи з подальшого вдосконалення навчально-ви­ховного процесу, перелік виконавців та обсяг і тер­міни виконання, методи й засоби досягнення по­ставленої мети, критерії оцінювання результативності виконання завдань, передбачуваних цим наказом.

Наказ — розпорядчий документ, що видається керівником підприємства, організації, установи, навчального закладу на правах єдиноначальності та в межах його компетенції.

Накази видають на підставі та для виконання за­конів, постанов, розпоряджень Президента, уряду, Верховної Ради, нормативних актів органів освіти, місцевих владних структур.

За своїм призначенням усі накази поділяються на ініціативні й такі, що видаються для оперативного впливу на процеси, що відбуваються всередині ор­ганізації, установи, навчального закладу.

Наказ по школі — це категорична форма управлін­ського рішення, яка вимагає обов'язкового і своєчасного виконання завдань, визначених у ньому.

Наказові форми управлінських рішень викорис­товуються під час визначення завдань, підбиття під­сумків роботи за семестр, навчальний рік, аналізу ре­зультатів вивчення навчально-виховного процесу, ста­ну викладання навчальних предметів, виконання на­вчальних програм, роботи класних керівників тощо.

Накази умовно поділяються на такі види:

  з кадрових питань: прийом на роботу, звільнення з посади, переміщення й переведення на по­
саду, заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності;

  з питань основної діяльності: організація на­вчально-виховного процесу;

  нормативні: затвердження робочого навчального плану, розподіл обов'язків між працівниками школи,
про «Правила внутрішнього розпорядку» тощо;

  про зарахування учнів до школи, вибуття їх зі школи, переведення з класу до класу.

Усі накази поділяють на накази разової дії та тривалого використання.

Накази з питань навчально-виховної роботи по­діляються на:

установчі — ті, що стосуються різних аспектів життя школи, наприклад, директор наказом визначає
завдання колективу закладу чи групі педагогічних працівників щодо підготовки й проведення пред­метних тижнів, свят, канікул, екскурсій тощо.

Установчі накази видаються й на виконання за­конодавчих та нормативних актів про освіту, рішень колегій, наказів управлінь освіти, розпоряджень влад­них структур. Кількість установчих наказів визначити неможливо, їх видають залежно від ситуації, яка зу­мовлюється зовнішніми та внутрішніми факторами;

констатаційно-установчі накази. Вони стосу­ються питань навчально-виховної роботи. Підставою
для їх видання можуть бути:

а) результати перевірки стану відповідності ви­кладання окремих предметів вимогам навчальних
програм, організації роботи класних керівників, ви­хователів тощо;

б)    позитивні й негативні аспекти оцінювання на­вчальних досягнень учнів за 12-бальною системою;

в)    результати державної підсумкової атестації;

г) результати проведення контрольних робіт, ан­кетування, тестування, діагностування учнів;

г)    результати обговорення окремих особливо важли­вих питань життя школи на засіданні педагогічної ради, батьківського комітету, комітету громадської ради;

д) питання ведення шкільної документації.

Необхідно періодично узагальнювати в наказах і такі питання:

е) виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Державної національної
програми «Освіта» («Україна
XXI століття»), Поло­ження про загальноосвітні й навчальний заклад, Концепції національного виховання, Статуту школи;

аналітико-узагальнювальні накази. У них узагаль­нюються підсумки вивчення досвіду роботи вчителів,
груп учителів, методичних об'єднань, результати до­слідницької та експериментальної роботи в школі.

 

Вимоги до написання наказів з питань організації навчально-виховного процесу

1. Кожен наказ має номер, дату і заголовок. За­головок повинен бути коротким і точно відображати
зміст наказу.

2. Текст наказу складається з двох частин:

а) констатаційної (преамбули);

б) розпорядчої (резолютивної).

Констатаційна частина

  У констатаційній частині викладаються факти, обставини, міркування, причини, які стали підставою
для видання даного наказу.

  Преамбула викладається стисло й лише з тих пи­тань, з яких даються розпорядження в резолютивній
частині. Кожна нова думка оформляється з абзацу.

  Якщо підставою для видання наказу є розпо­рядчий документ вищестоящої організації, то в констатаційній частині вказується назва, номер, дата і за­головок до тексту розпорядчого документа, а також
передається зміст того розділу документа, який сто­сується школи, що видає наказ.

  Якщо в констатаційній частині наказу потрібно підкреслити роль конкретної особи, використовують
активну форму. (Учитель фізики Карпенко М. П. не за­безпечив дотримання правил техніки безпеки...)

  Якщо ж факт, про який ідеться в наказі, має більше значення, ніж роль конкретної особи, чи йому
надається узагальнювальне значення, використову­ють пасивну форму («...незабезпечується дотримання
правил техніки безпеки...»)

  Констатаційна частина може бути відсутня, якщо намічена дія не потребує роз'яснення.

Розпорядча частина

  Текст розпорядчої частини повинен мати на­казову форму висловлювань і починатися словом
«НАКАЗУЮ», яке пишеться (друкується) в окремому рядку великими літерами.

  Якщо констатаційна частина відсутня, то роз­порядження наказу викладається без слова «наказую»
(наприклад, накази про прийняття на роботу, за­рахування учнів у школу тощо).

  У розпорядчій частині кожен пункт повинен від­повідати натри запитання: кому? що? до якого часу?

  У розпорядчій частині (після слова «наказую») перелічуються всі дії для виконання підлеглими, структурними підрозділами й посадовими особами, до яких звернений наказ.

  Розпорядча частина може ділитися на пункти й підпункти, якщо наказ передбачає виконання різних
за характером дій.

  Кожен пункт і підпункт нумерується тільки арабськими цифрами.

  Пункти наказів не повинні суперечити один одному.

  Пункт починається із зазначення виконавця та конкретної дії, вираженої дієсловом у неозначеній
формі (забезпечити, встановити, здійснити, розроби­ти і т. ін.).

  Посадова особа вказується як виконавець тільки тоді, коли наказ стосується безпосередньо конкретної
особи. У такому разі вказується повна назва посади виконавця. Прізвище, посада, назва структурного
підрозділу пишуться в давальному відмінку.

  Прізвища осіб у межах одного пункту слід роз­ташовувати в алфавітному порядку.

  В останньому пункті розпорядчої частини вказуються особи, на яких покладається контроль за виконанням наказу. Його починають словами: «Контроль за виконанням даного наказу покладається
на...»
(повна назва посади і прізвище записуються у знахідному відмінку).

  Якщо до наказу є додатки, то перед підписом директора подається їх перелік.

  Накази підписує директор школи.

  3 наказом повинні ознайомитись усі названі в ньому особи, котрі розписуються про ознайомлення
з наказом. В окремих випадках накази доводяться до відома всіх працівників і вивішуються для ознайомлення з їхнім змістом.

  Нумерація наказів ведеться впродовж кален­дарного року.

  Наказ вступає в дію з моменту його підписання.

Наказ має не тільки адміністративно-правове, а й виховне значення, тому його формулювання повинні вирізнятися вичерпною точністю й високою куль­турою викладу.

За змістом накази мають бути:

  науково обґрунтованими і грамотними;

  повноважними;

  законними (не суперечити нормативним до­кументам і законам);

  обґрунтованими (на основі констатації фактів);

  несуперечливими за змістом;

  своєчасними (відповідати духові часу і потре­бам);

  ясними, чіткими, мати логічну послідовність, завершеність;

  із зазначенням прізвищ конкретних осіб і тер­міну виконання.

Реквізити наказу:

1. Назва школи (якщо наказ на бланках).

2. Назва документа («наказ»).

3. Дата.

4. Номер.

5. Місце видання.

6. Заголовок до тексту.

7. Текст.

8. Підпис директора.

9. Візи.

 

Картка контролю за виконанням наказу

Питання, які виносяться на контроль

Виконавець

Термін виконання

Вжиті заходи

Дата зняття з контролю

 

 

 

 

 

 

 


Форма входу
Пошук
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz