Субота, 28.06.2025, 15:24
Сайт директора КЗШ №14 Кашель Світлани Дем`янівни
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
скачати  Програма розвитку школи ЗРАЗОК


Прогноз тенденцій змін соціального запиту на освітні послуги

 

Соціальний запит на освіту - це відобра­ження інтересів тих сторін, чиї потреби задо­вольняються в процесі діяльності освітнього за­кладу.

Вивчаючи соціальні очікування по відно­шенню до школи, ми виділили суб’єкти, які беруть участь у формуванні соціального запиту до нашої школи:

      держава (Міністерство освіти і науки Украї­ни, обласне та міське управління освіти і на­уки Запорізької міської ради, відділ освіти Турійської райдержадміністрації, які формулю­ють свій запит у вигляді різноманітних до­кументів, що визначають державну політику у сфері освіти);

      учні;

      їх батьки;

      педагогічна спільнота.

Держава до числа пріоритетів удоскона­лення системи шкільної освіти відносить такі напрямки:

      розвиток в учнів потреби в компетентності, бажання вчитися протягом усього життя, прагнення до самонавчання та самовдоско­налення;

      забезпечення набуття учнями компетенцій, які дадуть людині можливість реалізувати свої власні права;

      виховання соціально активної та соціально мобільної особистості;

      оптимізація освітнього процесу з метою збе­реження фізичного, психічного та духовного здоровя школярів;

      посилення значущості суспільно-гуманітарного циклу дисциплін, які спри­яють формуванню духовності, активній гро­мадянській позиції особистості, її інтеграції у світову культуру;

      введення профільного навчання в старшій школі з метою забезпечення професійної орієнтації та професійного самовизначення школярів;

      забезпечення умов для розвитку та станов­лення особистості кожної дитини, виявлен­ня та реалізація потенційних можливостей кожної дитини;

      удосконалення системи оцінювання навчаль­них досягнень учнів на всіх ступенях на­вчання та державної системи оцінки якості освіти;

      інформатизація освітньої практики, форму­вання функціональної інформаційної грамот­ності випускників як основи інформаційної культури особистості.

Аналіз вищезазначених напрямків показує, що вони є актуальні та мають попит і в учасни­ків навчально-виховного процесу нашої школи (у вчителів, учнів та батьків).

Батькам учнів потрібно, щоб школа забез­печила:

      можливість отримання якісної загальної та повної освіти;

      якісну підготовку школярів до вступу до за­кладів вищої, середньої та початкової про­фесійної освіти;

      початкову професійну підготовку учнів тре­тього ступеня школи;

      цікаве дозвілля дітей; а також, щоб були створені .умови для задоволення різноманіт­них інтересів і потреб учнів та розвитку зді­бностей школярів;

      формування інформаційної грамотності та оволодіння сучасними інформаційними технологіями;

      збереження та зміцнення здоров’я дітей. Учням потрібно, щоб у школі:

      було цікаво вчитися;

      були в наявності комфортні психолого-педагогічні й матеріальні умови для успішної навчальної діяльності, спілкування, самореалізації;

      була можливість отримати якісну середню освіту та початкову професійну підготовку;

      були умови для опанування сучасними ін­формаційними технологіями.

Педагоги очікують:

      створення в школі комфортних психолого – педагогічних і матеріальних умов для здій­снення професійної діяльності;

      покращення матеріально – технічного забез­печення освітнього процесу;

      створення умов для творчої самореалізації в професійній діяльності.

 

III. КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ШКОЛИ

 

1.    Обґрунтування концептуальної ідеї розвитку школи

Освіта сьогодні перебуває під глибоким впли­вом змін у сучасному суспільстві. Так, протягом останніх десятиліть у багатьох країнах світу та в Україні відбувалася зміна суспільної парадиг­ми – від технократичної до індустріальної, від індустріальної до інформаційної. На роз­виток освіти вплинули суспільні інтеграційні процеси, такі напрями розвитку суспільства, як глобалізація, демократизація, створення єдиного інформаційного простору тощо. Ці зміни відбувалися такими темпами, що привели до потреби негай­ного перегляду та реформування освіти на всіх рівнях, оскільки існуючі системи не повністю відповідали сучасним запитам та потребували переорієнтації.

Орієнтуючись на сучасний ринок праці, освіта до пріоритетів сьогодення відносить умін­ня оперувати такими технологіями та знан­нями, що задовольнять потреби інформаційного суспільства, підготовлять молодь до нових ро­лей у цьому суспільстві. Саме тому важливим сьогодні є не тільки вміння оперувати власни­ми знаннями, а й бути готовим змінюватися та пристосовуватися до нових потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, на­вчатись упродовж життя.

Які ж очікування стоять сьогодні перед українською школою? Завдання, що проголо­шені в стратегічному документі освіти - На­ціональній доктрині розвитку освіти, спрямо­вані на перехід системи освіти на новий тип гуманістично-інноваційної освіти, її конкурен­тоспроможність у європейському та світово­му освітньому просторі, формуванні поколін­ня молоді, що буде захищеним на мобільному ринку праці, здатним робити особистісний духовно – світоглядний  вибір, матиме необхідні знання, навички та компетентності для ін­теграції в суспільство на різних рівнях, буде здатним до навчання впродовж життя. Такі позиції потребують від сьогоднішньої школи особливих підходів до оновлення змісту осві­ти та застосування нових педагогічних підхо­дів до навчання, упровадження інформаційних та комунікаційних технологій, які модернізують процеси в будь – якій галузі суспільства. Оче­видно, що освіта потребує збалансування всіх чинників.

Сучасна парадигма освіти орієнтує школу на реалізацію особистісно орієнтованого навчан­ня. Метою шкільної освіти є розвиток та вихо­вання людини, здатної впливати на особистісну освітню траєкторію, здатну при цьому порівню­вати її з національними та загальнолюдськими досягненнями.

Навчання й передавання знань має сенс тільки в незмінному середовищі. Але сучасна людина живе в середовищі, яке безперервно змі­нюється.

Ми зіштовхнулися з абсолютно новою ситу­ацією в освіті, де метою освіти, якщо ми праг­немо вижити, стає сприяння учінню. Єдиний, хто освічується, це той, хто навчився вчитися, хто здатен адаптуватися й змінюватися, хто зро­зумів, що ніяке знання не надійне, що тільки процес пошуку знань дає основу для впевненості. Опора на процес зміни, більш ніж на статичне знання, є єдиним, що має якийсь сенс як мета освіти в сучасному світі. І ініціювання такого учіння засновано на позиційних особливостях особистісних взаємин.

Треба перетворити навчальну класну групу з тих, кого навчають, на співтовариство тих, хто вчиться, тоді активність та ентузіазм кожного будуть майже неймовірними. 

Форма входу
Пошук
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz